Hej. Er der nogen der genkender denne "bærbare strømforsyning" - med Hærens nationalfarve - tydeligvis fra forsvaret- meget tung og robust.
Bærbar strømforsyning ?
Svar til #1: Hej Asbjørn Er der intet typenummer /mærkeplade på den ? Det kunne ligne et testinstrument til et ældre kampvognsperiskop. Jeg har haft noget lignende med samme regulerbar lysindretning med en slids der passer på periskopet. Hilsen Carsten
Svar til #2: Hej Carsten. Nej der er intet typenummer, men vægten 2kg+ kan godt pege på noget med en kampvogn med tilhørende periskop. Selve lyskilden 4V/1,4W materet pære - sidder i en " fod" med låseanordning. Hilsen Asbjørn
Svar til #3: Jeg er ret sikker på at foden passer i en modpart på periskopet så man kan belyse den streginddeling der er i optikken. Slidsen der er over de to justerskruer på billedet:
Jeg har hverken periskop eller kampvogn - derfor ikke noget at bruge strømforsyningen til. En evt. samler kan afhente strømforsyningen i Viborg -- den er gratis. Hilsen Asbjørn
Nu er strømforsyneren sendt til en der har periskop og tilhørende kampvogn. Tak for PM's fra nær og fjern - nysgerrighed lønner sig. Filen viser skiltet på døren til min "radiohule"
Svar til #6: Curiosity killed the cat. :-)
Svar til #6: Hej Asbjørn Herlig og korrekt tekst på skiltet til din radiohule. MVH Vj