Hej alle. Nu har jeg betalt til PostNord (importafgift og "toldbehandling") Jeg VILLE bare have det pokkers diplom (6M DXCC), så det koster hvad det koster....jeg trykkede blot på "pyt-knappen" - men...! Uden at have nærlæst diverse regler, så er der et par ting der undrer mig.... Er noget så simpelt som et dokument (altså, et stykke papir !) at betegne som en vare, der skal betales afgift af ?? Det er det åbenbart, og nu er prisen hos PostNord steget fra 160,00 til 225,00.....for et beløb på Told/Importmoms : 29,64 DKK.....i alt 254,64 DKK.... Det er - undskyld mig - helt hen i vejret, og det grænser til røveri (og ved højlys dag !!!) Er det kun mig, der bestiller "diplomer" (DXCC fra ARRL) ?? Hvis, så skal I nok lige overveje, om det er pengene værd..! Det er jo IKKE ARRL's skyld, og i mit tilfælde, har de angivet at der er tale om "Paperwork, Certificates, Documents" - så hvordan PostNord får det til at være penge værd er mig en gåde... Nok om det - nu er I, som kunne være interesserede i dokumenter fra ARRL informeret - jeg ønsker Jer det bedste... //Lau OV2B