Hej med jer.<br /> <br /> Jeg er ny med det her radio halløj. Jeg fik denne side anbefalet pga ekspertviden, så jeg har lige oprettet en konto og jeg håber i vil hjælpe mig.<br /> <br /> Jeg er prepper og er med i et prepper fælleskab. I den forbindelse har jeg købt nogle walkier billigt fra Kina til krisetider og hverdag. Der er meget delte meninger om hvilken frekvens vi skal bruge i hverdagen til øvelser og når prep aktiveres. Flere siger at vi skal bruge vhf båndet 144.900 eller 145.000 meterhertz. <br /> UHF er også nævnt 459.900 og 460.000 meterhertz frekvens, flere jeg kender bruger allerede disse kanaler og snakker her og det fungerer godt. Jeg har overhovedet ikke forstand på dette og nogen siger at alle frekvenser er optaget til forskellige formål, dog at det ikke betyder noget når prep aktiveres fx ved strømsvigt, større nedbrud og angreb, så må man bruge den frekvens man vil evt regler gælder ikke mere. Er det gode kanaler dem jeg nævner eller skal jeg vælge nogle andre til prep formål. På forhånd tak ????<br /> <br /> Vi fik en lille forsmag på prep den anden dag her gik det i gang og vi brugte nævnte kanaler men vi kunne høre andre tale på kanalen?<br /> <br /> https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-timer-var-fuldstaendig-central-infrastruktur-ude-af-drift-og-det-kommer-til-ske<br /> <br /> Vi er mange i prepper miljøet og walkie talkier og solceller og batterier betyder rigtig meget for os. Det smarte ved walkierne er at vi også kan høre FM radio et must ved prep i aktion.<br /> <br /> PÅ forhånd tak<br /> Hilsen Anne