Hejsa.<br /> <br /> Tiden til ny loddestation nærmere sig.<br /> <br /> Mit alternative valg til weller er Ersa icon picco, fordi jeg vil have noget andet end andre.<br /> Ledning og kolbe skulle være lette.<br /> Stort udvalg af loddespidser.<br /> Kan styres fra microSD - så den har industristandarder.<br /> Dette er dog ikke et behov jeg har.<br /> <br /> Kender i plusser/minusser ved den model?<br /> <br /> <br /> Til samme pris kan jeg også få:<br /> <br /> Weller we1010 - anbefales til skoler og uddannelsesinstitutioner. <br /> spidser skullle kunne skiftes uden værktøj, benytter ET spidser.<br /> <br /> plusser / minusser ved den??<br /> <br /> <br /> Mit oprindelige valg:<br /> <br /> weller whs40D<br /> <br /> Den kan jo få tilbudt for 1000kroner, hvilket er inde for min prisramme til mit hobbybord.<br /> <br /> Den benytter p-serien af loddespidser - hvilket bekymrer mig lidt at det er ringere kvalitet og ikke nemme at skifte hurtigt.<br /> At den ikke giver følelsen af at være en weller.<br /> <br /> plusser / minusser??