Hej alle sammen,<br /> <br /> Jeg står over for at købe mit første oscilloskop, og jeg er en smule overvældet af de mange muligheder på markedet. Jeg håber, at I kan dele jeres erfaringer og råd for at hjælpe mig med at træffe den bedste beslutning. Jeg tænker i hvertfald at det skal være digitalt. Jeg kan se man kan få dem med forskelige antal kanaler også står der tit noget med mHz (50)<br /> <br /> Jeg vil rigtig gerne i gang med at at måle på forskelige ting og udvide min måle færdigheder. Her kunne jeg måske også godt tænke mig nogle bud på hvad der kan være smart at starte med at bruge oscilloskopet på. <br /> <br /> Jeg har som sådan ikke noget budget men jeg vil gerne have mest muligt for mine penge. Er der nogen funktioner, jeg absolut skal have, eller er der noget, jeg kan undvære som en begynder?<br /> <br /> Jeg vil også gerne høre om jeres personlige erfaringer med at bruge oscilloskoper i praksis. Er der nogle faldgruber, jeg skal være opmærksom på, eller nogle tips, der kunne hjælpe mig med at få mest muligt ud af mit nye værktøj?<br /> <br /> På forhånd tak for jeres hjælp og deling af viden. Jeg ser frem til at høre jeres input og erfaringer!<br /> <br /> Bedste hilsner,<br /> Glenn Jensen