<br /> <br /> har haft licens i over 20 år men de seneste mange år har jeg ikke brugt den.<br /> min stationær radio solgte jeg på et tidspunkt og min mobil station er for længst død. dvs. jeg kan lytte på den via strømforsyning på batteri kontakterne.<br /> har dog lytte med på scanneren i længere tid.<br /> <br /> jeg har købt sådan baofeng UV-7E.<br /> det var noget af et mareridt og få den programmeret.<br /> kunne ikke greje manualen og har bare prøvet mig frem.<br /> det var svært og få repeateren ind men viser sig man skal bare ligge sender og modtager frekvensen ind på samme kanal.<br /> først modtager frekvensen og så sender frekvensen. <br /> helt anderledes en manualen siger med offset og - retning og alt muligt.<br /> <br /> men hvad er det for nogle billige skrammel radioer. (tænkte jeg)<br /> de virker da til og være ret stabile og virker.<br /> og modtager en hel del bedre en både min scanner og den gamle mobil station. <br /> <br /> så vidt jeg kan forstå på nettet så kan USA versionen sende og modtage på PMR kanalerne.<br /> man kan ikke taste PMR 446 ind men fandt ud af at hvis jeg scannede kom de frem når jeg tastede en PMR radio. <br /> så kunne jeg ligge kanalen ind. <br /> men nogle der ved hvordan man får den til og sende på de kanaler.<br /> så har jeg alt i en station.<br /> de små PMR bruger jeg også engang i mellem. <br /> det virker da lidt uendeligt de er fjernet. eller hvorfor mon. <br /> <br /> men den kan da modtage PMR på den måde.<br /> mystisk genvej når de er blokeret i en EU version <br /> <br /> <br /> <br />