Hej alle.<br /> Er der nogen (helst i trekantsområdet) der har adgang til en drejebænk, og måske en stump stål i kvalitet S355 ??<br /> Det "drejer" sig om at få lavet 1-2 stk. "sikkerheds-tap" til min Carl C-mast.<br /> Sikkerheds-tappen på en Carl C-mast, er en lille "tap", som via en simpel fjederpåvirket anordning, kan frigøres via et lige så simpelt træk i en snor/wire.<br /> Selve tappen burde sikre, at de to inderste sektioner ikke "falder ned", hvis hovedwireren brister. Nogen tvivler på virkningen - men jeg sværger til dennes funktion :-)<br /> <br /> Jeg har ikke de præcise mål her og nu, men dem kan jeg få, når jeg vipper masten ned og får afmonteret den originale "tap"<br /> Min umiddelbare vurdering er : 50X20 (MAX)<br /> <br /> Det er sikkert hysteri fra min side, men jeg vil gerne have vished for at min mast overholder specs. fra Carl C - if shit happens, og der skal forsikring ind over.<br /> Specs på matriale (kvalitet S355) kommer fra Carl C, men de har ikke reservedele til de gamle master, som mange af os benytter.<br /> <br /> Derfor - kan nogen hjælpe ?? Måske andre med samme type mast også kunne bruge en "tap" i reserve...<br /> Henvendelse gerne på : spam@ov2b.dk<br /> <br /> Mvh. Lau<br /> OV2B