HF-Fieldday 2026

Lars Peter Larsen
28/08/26, 11:23

I skrivende stund er der kun en uge til HF-Fieldday 2026. Der har været spørgsmål om tilmelding: DET ER IKKE NØDVENDIGT AT TILMELDE SIG !!! Der er heller ingen liste med kaldesignaler over danske fielddaystationer i dag. Danske stationer der er /A, /P, /QRP, /M og /MM opnår automatisk 5 point pr QSO pr bånd pr mode. MEN - Det er nødvendigt at indsende jeres log for at deltage. De nye regler findes på EDR's hjemmeside under fanen Amatørradio og videre under Radiosport/Fieldday. Hvad EDR-afdelinger der ønsker at deltage derimod gerne må, er at skrive lidt om hvor de deltager så besøgende kan finde dem og hilse på - særligt med tanke på RM og HB-medlemmer. Det kan gøres i gruppen EDR Fieldday på Facebook og på Brugtgrej da det er de to eneste fora der reelt kan bruges af alle lige i øjeblikket. Jeg vil selv deltage sammen med 5P2F fra Dalbybugten på Hindsholm. Vy 73 de OZ1ETP/Lars

0
0
oz1fq
28/08/26, 11:49

OZ7AMG deltager fra adressen Præstemarken 66 Eggeslevmagle 4261 Dalmose

0
0
OV2B
28/08/26, 13:50

Hej Lars//OZ1ETP Hvor er det godt at der informeres her på BG, og ikke kun på Facebook. Måske min vej vil falde forbi Hindsholm - blot for at hilse på.. //Lau OV2B

Jeg støtter : EDR, DDXG, BrugtGrej, DC3-Vennerne
0
0
oz3mc
28/08/26, 18:43

Ga i stuerne. Vi i Skive afd. er også ved at gøre klar til FD. Call OZ7KJ. Hvis der er nogen som vil besøge os på pletten ved Harre Vig Så er der køre vejledning til pladsen sat på Google maps. se HER: https://www.google.com/maps/place/OZ7SKV's+FD+Plads/@56.6860962,8.8418786,32876m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4649793686742cf9:0x9a0f17fba3aacd9e!8m2!3d56.7010659!4d8.8808155!16s%2Fg%2F11b5ytfnm5?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDgyNS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D igen denne gang udelukkende med lodrette antenner eom er den lette løsning. 10 15 og 20 5/8 del 40 og 80m 1/4 bølge alle sat op på stranden. Billede 1: viser en stak koaxkaber klar til afgang billede 2: Typisk eksempel på 80 m antenne.

0
0
oz1bzj
05/09/26, 12:51

HF‑Fieldday trænger til en modernisering. Det er et ømt punkt i en hobby, hvor gennemsnitsalderen stiger næsten lige så hurtigt som kalenderen skifter år – men netop derfor er det på tide. Fieldday bør være en event, hvor alle kan deltage: • hjemme fra haven, • i små grupper uden klub, kult eller religion som fællesnævner – bare lysten til radio, • og selvfølgelig som i dag gennem EDR’s lokalafdelinger. Det ville øge deltagelsen, skabe synlighed og give flere chancen for at opleve, hvor sjovt radio faktisk er. Gør det let at være med. Brug et almindeligt contest‑pointsystem, så man ikke skal rode med hjemmestrikkede logprogrammer. Fieldday skal ikke være en konkurrence i matematik, men i radio, opsætning og det at have det sjovt sammen. Internationalt handler Fieldday om at se, hvad man kan med sit setup – og om hyggen. Ikke om at blive nummer ét ud af otte stationer. Det er tid til at åbne Fieldday for alle og give hobbyen et frisk pust. 73 de OZ1BZJ, Michael

0
0
oz3mc
05/09/26, 17:10

hii. Michael For et par år siden blev der lavet en "sommerhus klasse" der er alle velkommen til køre med i. Mon ikke det er skrevet ind i reglerne? Martin

0
0
oz1bzj
05/09/26, 22:15

Hej Martin Jeg er ikke fan af gætværk, så inden jeg lavet mit opslag læste jeg de regler der stod på EDR hjemmeside hvor Lars Peter peger på. Der står følgende: Deltagere: Alle lokalafdelinger af EDR kan deltage i denne contest. Ændringer/nye klubkaldesignaler skal være FD-manageren bekendt senest den 1. august samme år. Således kan alle få kendskab til nye klubkaldesignaler. Ligeledes skal afdelingernes Fieldday QTH’er meddeles i god tid til opslag på EDR’s medier. Så hvis du har ret så er information på hjemme sider ikke opdateret eller også blev de regler ikke til noget. 73 de OZ1BZJ, Michael

0
0
oz3mc
06/09/26, 02:01

Gm. Så kom vi igennem halvdelen af årets FD. Lidt ud i verden er vi da kommet på 80m. med den forkortede verticale antenne. Selv om kloge folk siger at vertical ikke er egnet til 80m. det er rigtig når det drejer sig om indenlandske forbindelser. Om få dage vil vor samlede resultat være at skue på www.oz7skv.dk

0
0
Log ind for at svare