Ja, jeg har leget igen! Det holder mig i gang og er en vigtig kilde til motivation. Brugtgrej.dk er selvfølgelig primært en handelsside og et forum for HAM og beslægtede interesser. Men jeg vil også gerne, at det kan være en kilde til mere information og måske endda også være et nyttigt værktøj. Her i aften har jeg leget og og lavet et Shack display. Det er sådan en side, der kan køre på den PC, der alligevel står ved sidenaf radioen. Den er informativ, levende og kan måske hjælpe dig videre... Om den er brugbar må I fortælle mig. Du finder den på de andre "lege"-sider (DX Cluster, Rumvejr, Satellitter mm). Selv synes jer siden er ret fed og håber at også andre vil få nytte af den. Råd, kritik of forslag modtages som altid. Klik lidt rundt og se om I kan bruge den til moget. Godnat 🌙💚
Shack display
Super skærm at have fremme når man ikke lige bruger den til noget andet.
Tak! Det er jeg virkelig glad for at høre 💚
Wauw det bliver bedre og bedre 👌Det er rart at have det hele samlet på et sted, der kan være mange meninger om lige netop det. Men denne hobby har mange facetter så er man interesseret i DX er dette fint brugbart. Godt gået igen 👍
Fedt! Tak for at dele din oplevelse 🙏💚
... og så lidt mere info: 1) Alle calls bliver slået op så det nu er den bedst kendte lokation på et spot / en spotter vi ser og ikke kun landet. 2) Dine valg på Satellit-siden bliver brugt til at vise satellitter på Shack display 3) Din opgivne locator bliver bl.a. brugt til at vise din tid, HF forhold og relevant vejrinfo. 4) Dine valg på DX Cluster siden bliver brugt til at vise spots på Shack dirsplay 5) Du kan justere på visningen under sidens Indstillinger 6) En lille knap øverst i højre side af kortet skifter imellem grayline kort og globus visning 7) Et lille felt opfordrer til feedback 😊 8) Nu også med reverse-klik på spots. Klik på et spot/spotter på kortet og få den highlighted i tabellen. God fornøjelse Christiane
Hej Christiane. Så - for pokker....! Nu har du trykket på en knap der har skiftet sprog til englesk - flere steder ;-) Det gør ikke mig noget - så længe sproget ikke pludselig bliver slovensk, polsk eller tysk ;-) Dette blot til info - ingen klage... Og JA - jeg er på Dansk sprog :-)
Hej Lau Du skal vel bare klikke på flaget øverst i højre hjørne.
Du havde ret — knappen viste det flag man kunne skifte TIL, så den så dansk ud, mens siden faktisk kørte på engelsk. Nu vises flaget og teksten for det sprog siden rent faktisk er på, og besøgende med dansk browser eller dansk tidszone får automatisk dansk igen (engelsk er stadig standard for alle andre, og et selvvalgt sprog huskes). Mouse-over forklarer også sprogskifte. Håber det er ok nu. (Husk Ctr+F5) mvh Christiane
Hej Christiane og Verner. Jeg har IKKE ændret noget (heller ikke CTRL-F5) - blot logget ind igen efter noget tid - og WUPTI - alt er fint igen :-) Det er da utroligt, at rettelser og ændringer sker SÅ HURTIGT...! Tak for det, BG/Christiane Måske det var en idé med en "tråd" til "Fejl/forslag", så folk som mig, ikke spammer de nyeste tråde med ellers vigtige nyheder ?? Tak for rettelse - det virker fint her ;-) //Lau
… og nu med WSPR monitor som overlay på kortet 🙂