Forsøg med diy curve tracer

Thomas lund
12/08/26, 12:50

Hej... Jeg roder lidt med og bygge en diy curve tracer. Den er Windows baseret og programmet kører lige pt i Python, og er i gang med en større omgang debugging, når jeg er rimelig tilfreds bliver det kompileret til exe. Tracer benytter en Rigol dp82a som hoved forsyning. Tracer kan teste mosfet, bipolare, jfet, darlington, zener dioder, spændings referencer, og led. Er der nogle Rigol brugere her så vil jeg gerne dele softwaren når det hele spiller, menuerne er på let forståelig dansk . Udvidelser er også igang, jeg har forsøgt mig med opvarmet test platform via labjack og temperatur følere.. differential målinger over shunt modstande , og svage base modstande.. softwaren accepterer også data fra min agilent 34410a 6.5dmm... andre kan tilføjes, så kan der måles meget svage base strømme og svage gate spændinger på mosfets.. jeg kan desværre ikke vedhæfte screenshots af softwaren her.. øv øv.. har lige pt testet en lille stak 2sa1216 ved 1.5 ampere.. de små hånd testere er ubrugelige i sådanne tilfælde.. thomas

0
0
Thomas lund
12/08/26, 12:56

Billed 1 er opstarts menu.. der mangler elementer..jeg får bedre screenshots Billed 2 viser indstillingerne og graf vinduet Billede 3 er et eksempel på koblings menuen.. prøvede og gøre det enkelt og sikkert at forbinde de forskellige transistorer

0
0
Log ind for at svare