Hej med jer radioamatører.<br /> Jeg har fået en dmr radio forærende af min onkel. Det er sjovt at lytte på når jeg kan høre radiostationer fra den anden ende af landet. <br /> Det er meget lang distance for en håndwalkie meget smart.<br /> Inden i meny systemet står der et tal som jeg nemt kan ændre fx. 23842XX kan jeg ændre til 23843XX. Det skal lige siges at jeg ikke sender på radioen overhovedet, lytter kun, men prøver at forstå hvordan det virker.<br /> Er det rigtig opfattet at hvis jeg ændrer det tal så (hvis jeg sendte) ville der står en fremmed persons kald i modtagerens radio? Det virker som om man kan udgive sig for alle mulige på den måde er det rigtig forstået?<br /> Der står jo faktisk nu en anden persons nummer i min radio, det synes jeg ikke er så godt hvis man bare kan ændre på den måde. <br /> <br /> Findes der et tal jeg kan skrive ind som ikke er nogen person fx. et testnummer eller lignende bare for at være på den sikre side?<br /> På forhånd mange tak <br /> <br /> Kh Lars