Cluster / spots (HRD)

OV2B
16/09/26, 12:57

Der er tilsyneladende en del udfordringer med at se/sende og modtage spots i HRD-Cluster (HRD = Ham Radio de Luxe) Benytter man WA9PIE-2 (og mange andre noder), modtager man ikke spots i clusteret i HRD. Jeg har oprettet et opslag i HRD Community, men har endnu ikke fået svar. Jeg ved, at jeg ikke er den eneste med denne udfordring - men lad os se om der kommer lidt info - så deler jeg det her i tråden. På siden om DOWN for DX-cluster nodes, er WA9PIE ikke angivet - men det er der MANGE andre der er, så problemet er nok større end forventet. Noden DB0LJ-6 kar benyttes, men jeg syntes ikke den er så hurtig som man kunne ønske.. Stay tuned... //Lau

Jeg støtter : EDR, DDXG, BrugtGrej, DC3-Vennerne
0
0
OV2B
17/09/26, 05:58

Det er tilsyneladende et større problem for Nordamerika. Mange melder tilbage at ingen nordamerikanske noder kører, men de fleste noder i EU og AS fungerer. Problemet er altså ikke relateret til HRD. //Lau

0
0
Verner OZ9XU
17/09/26, 06:46

Her til morgen virker DB0LJ-6 heller ikke. Det er nok en domino-effekt.

Mennesket har 2 ører og 1 mund, så man kan lytte dobbelt så meget som man taler. 73 de OZ9XU, Verner EDR - DDXG - RAF1917's veteraner - TRS 1949 - OZ9XU WEB
0
0
Christiane
17/09/26, 09:32

Jeg kan desværre ikke afhjælpe fejlen men i forssøget på at gøre lidt har jeg lavet en side, Node-Status. Den kan i tilgå via DX Cluster siden. Der er også lidt hjælpe til hvordan man kommer videre ad alternativ vej i HRD. Ved ikke om det kan hjælpe nogen ...? (Husk Ctrl+F5 for at se den nye side) Sig til, hvis jeg kan gøre noget andet.

0
0
OZ8CTH
17/09/26, 14:23

Node GB7BAA fungerer fint hos mig. Det gjorde den også, da WA3PIE-2 sidst var nede.

0
0
Verner OZ9XU
17/09/26, 15:03

GB7BAA virker ikke his mig, siger at mine kaldesignaler er ugyldige og bliver nedkoblet. Så der skal nok en tilmelding til før det virker. Men DB0LJ-6 virker igen

Mennesket har 2 ører og 1 mund, så man kan lytte dobbelt så meget som man taler. 73 de OZ9XU, Verner EDR - DDXG - RAF1917's veteraner - TRS 1949 - OZ9XU WEB
0
0
OV2B
17/09/26, 16:41

Fikst lille tool, Christiane...tak for det. Der mangler et fælles sted for info om cluster-noder, på samme måde som det også kan være svært at finde valid info om becaons... Det findes sikkert - jeg har bare ikke fundet endnu :-)

0
0
OZ1IWT
17/09/26, 17:40

jeg bruger 7N4TWL-7 (dx spider) den kører meget stabilt synes jeg Vy 73 oz1iwt

oz1iwt
0
0
Verner OZ9XU
17/09/26, 19:09

Sjovt nok, så viser din liste, at DB0LJ-6 ikke svarer, men jeg kører da fint på den i øjeblikket. Den er lidt sløv, men virker da. Ellers fint arbejde ❤️

0
0
OV2B
18/09/26, 11:28

Hej Christiane. Det er super godt arbejde, som Verner også påpeger. Dog er det en næsten håbløs opgave du har kastet dig over, så brug nu ikke for meget tid på det, selvom det er spændende for dig som "kode-knuser". Som du selv skriver : Bemærk: tjekket sker fra vores server. Nogle noder ligger på private/hjemmelinjer, der afviser trafik fra datacentre — står der "Kan ikke nås herfra", kan noden sagtens virke fint for dig hjemmefra. Mange noder kræver også at man kontakter sysop for at få adgang til at benytte pågældende node (som Verner også påpegede længere oppe i tråden) - måske dette kan have indflydelse på dit script som tjekker noden...altså, er en PING eller TRACERT ikke nødvendigvis nok til at verificere at noden rent faktisk er aktiv. Uha - det var sgu ikke nemingen at skrive så meget, men interessen tog over - jeg beklager. Fortsæt endelig det gode arbejde, når tiden tillader det - der er andet i livet end at kode 😋 Et lille forsigtigt forslag, kunne være muligheden for at markere skrevet tekst i kursiv/fed, for at fremhæve f.eks citater... God weekend. //Lau

0
0
Christiane
18/09/26, 11:42

Tak for dit kommentar. Jeg ved ikke så meget om den del men nu er jeg allerede blevet meget klogere. Tak 🙏 Jeg koder skam ikke så meget - mest tid bruger jeg i mit smykkeværksted og laver fede smykker 💍 og skal snart udstille på Bovbjerg Fyr 🙂🙂 Se bare her: Unika by Christiane God dag til alle 🌞

0
0
OV2B
18/09/26, 11:53

Med risiko for at fjerne fokus fra subj, tillader jeg mig alligevel at ønske dig en god og velbesøgt udstilling !! Næste år, bør du lave udstilling i perioden 21-22/8, hvor der er 30 års jubilæum for illw.net Det ville da være fint at kombinere din udstilling med fyr-weekend 🙃 Bovbjerg Fyr vækker gode minder om feriekoloni i Ferring i slut 70'erne ;-) //Lau

0
0
OV2B
18/09/26, 14:12

Også her - men dermed ikke sagt at hele DX-Cluster nettet er oppe igen. Blot til info... Tak for info, Verner 👍 BTW....tråden er lukket/afsluttet for mit vedkommende.

0
0
Sign in to reply