Flydende isolering

Jørgen
22/06/26, 19:16

Hvor får man i DK tætningsmassen, der også kaldes for "flydende elektrisk tape"? Jeg har tidligere købt tætningsmasse på en kinesisk handelsplatform og brugt den, men i forbindelse med renovering af antennerne til min remote station her i sommer, blev jeg irriteret, da massen var størknet til en stenhård belægning, der næsten ikke er til at fjerne. Det, jeg efterlyser, er en sort masse, der størkner til en blød belægning, der effektivt beskytter alle overflader på skruesamlinger, kabelsko og connectorer. Vedhæftningen skal være i orden, og hverken vand, fugt eller UV-stråling må trænge igennem den størknede masse. Vy 73 de OZ8ZY Jørgen

0
0
Søren OZ1ISY
22/06/26, 20:01

TEC-7 klæber på alt og modstår alt. Søren OZ1ISY

0
0
Jørgen
22/06/26, 20:58

Hej Søren - tak for input! Men er du sikker på, at det er det rigtige middel? Jeg noterer mig, at det er en stærk klæber, men midlet skulle jo helst kunne trækkes af overfladerne igen med en genstand, der ikke ridser, fx. en stump plexiglas.

0
0
Søren OZ1ISY
23/06/26, 06:11

Tror det bliver svært/umuligt at få af igen. Så skal nok over i noget i retning af det man bruger til at tætne tage med. Det er sort gummi. fås på tube.

0
0
Dan
23/06/26, 06:40

Har du prøvet med selvvulkaniserende/selvsvejsende tape? Jeg brugte det i sin tid til tætning af stikkene på en parabol (sattelitmodtager til TV). Jeg kunne få det fri med en hobbykniv..

0
0
Jørgen
23/06/26, 07:13

Hej Dan - og tak for input! Selvvulkaniserende tape bruger jeg hele tiden, men det kan ikke bruges ved skruesamlinger, fx. ved kabeltilslutninger på antennedele. I nogle år har jeg brugt et produkt, der hedder Coax Seal, men jeg har ikke mere. Coax Seal kommer fra USA, og det koster en formue at importere fra Trump-landet, så det har jeg ikke lyst til. Derfor eftersøger jeg et lignende produkt. Vy 73 de OZ8ZY Jørgen

0
0
HB9GIM/OV2V/OZ1EQC
23/06/26, 08:58

https://www.wimo.com/de/18484-0521?queryID=02b1d2f6569909c3433110fc79c6fdac&objectID=23445&indexName=wimo_live_wimo_b2c_eu_de_products

0
0
OV2B
23/06/26, 12:02

Hej Jørgen. Jeg bruger selv 3M Electrical Coating til formålet. Det bliver, når det er "tørt", til en "gummemasse" der kan nemt kan fjernes med lidt knofedt (nulleres af). Det er naturligvis ikke elektrisk ledende, og er UV-bestandig. Jeg ved fra en medamatør, at de bruger det på bl.a boreplatforme, og det kan købes flere steder - søg blot på "3m electrical coating" - måske du finder det et sted i nærheden af dig. God (VARM) dag til dig. //Lau

0
0
Jørgen
23/06/26, 13:06

Tak for input. Jeg har ellers søgt hos Wimo, men overset produktet, du anbefaler. Det er netop det, jeg efterlyser.

0
0
Jørgen
23/06/26, 13:08

Hej Lau Tak for henvisningen, det går jeg nu på jagt efter. Produktet, jeg efterlyser, findes også hos Wimo, skriver en medamatør. Tak for det Lau - og god sommer! //Jørgen

0
0
OV2B
23/06/26, 13:25

Hej Jørgen og Per (længe siden :-) ) Jeg kender ikke produktet fra InnoVantennas, som Per linker til - men det er sikkert ganske fint....præcis som deres antenner ! 3M, som jeg henviser til, har en "pensel/børste" i selve skruelåget, så det nemt kan påføres de steder du ønsker......MEN...!!! HVIS du vælger 3M, så er et lille fif at du tører gevindet godt af, inden du lukker dåsen efter brug...! Tag evt. et stykke "madpapir" imellem selve dåsen og låget - ellers kan det være noget besværligt at åbne den igen.... :-) Jeg håber du finder det bedste produkt for dig og dine formål... //Lau

0
0
OZ7S
24/06/26, 10:00

Hej Jørgen, Når du nu har afprøvet produktet, så fortæl, hvordan det gik. Jeg er ude efter noget tilsvarende. Ses vi i Friedrichshafen i weekenden? 73, OZ7S Sven

0
0
Jørgen
24/06/26, 11:14

Hej Sven Dejligt at høre fra dig - og tak for input. Nej, jeg er ikke i Friedrichshafen i år, og jeg skal nok give lyd fra mig, når jeg har fundet - og afprøvet - det efterlyste produkt. Vy 73 de OZ8ZY Jørgen

0
0
Log ind for at svare