Hejsa!<br /> <br /> Ved enkeltlag-print, hvor man gerne vil afprøve ideer hurtigt og ikke synes om at vente 3 uger på prints fra Kina, så kunne det være rart at kunne lave print selv.<br /> <br /> Jeg har stadig ætsekasse med pumpe og varmelelement stående fra mine helt unge dage, så delen med jernclorid og ætsningen er der styr på.<br /> <br /> MEN: Jeg har set at der er kommet en ny ting kaldet "fotoprint", hvor man slipper for at tegne manuelt på printet. Men jeg kan ikke finde en vejledning nogen steder i forhold til hvilket ekstra udstyr der skal indkøbes og hvilke programmer der laver de prints man skal bruge. Til fler-lags print eller ting der er mere komplekse (og som jeg får lavet i Kina) bruger jeg KiCAD, men det virker ikke umiddelbart til at have en printfunktion der er hensigtsmæssig til alm fotoprint. <br /> <br /> Er der nogen som har tid til lige at skrive et par noter om hvordan man kommer godt igang med fotoprint? Både hvilket udstyr, programmer og hvilke processer/arbejdsgange der er hensigtsmæssige?<br /> <br /> På forhånd mange tak!<br /> //Kim Horsevad