Teknikken bag siden For de nysgerrige — her er et kort indblik i, hvordan Brugtgrej.dk er bygget og kørt: Hurtig levering verden over: Siderne selv (tekster, billeder og layout) leveres via Cloudflares globale netværk, som har serverpunkter i hundredvis af byer verden over. Indholdet hentes tættest på dig, og det er derfor, siden føles hurtig — også når du sidder i udlandet eller tjekker spots fra en båltur. Motorrummet i Frankfurt: Den tunge del — databasen og de funktioner, der kører i baggrunden (f.eks. nyhedsagenten, node-tjek af DX-clustre og e-mailnotifikationer) — ligger fysisk i et datacenter i Frankfurt, Tyskland. Al data opbevares dermed i EU. Sikkerhedskopier: Databasen backes løbende op, så annoncer, forumindlæg og brugerdata ikke forsvinder, selv hvis teknikken svigter. Krypteret trafik: Al kommunikation med siden sker via krypterede forbindelser (HTTPS/TLS), også når du skriver beskeder eller logger ind. Moderne web-app: Siden er bygget som en moderne React-applikation og kan installeres som app på både telefon og computer — med back-knap og pushnotifikationer, selv når browseren er lukket. Baggrundsrobotter: Små programmer kører med faste mellemrum og henter f.eks. nye artikler fra amatørradio- og hobbykilder, tester om DX-cluster-noder svarer og genindlæser caches, så du ikke skal vente på data. Privatliv: Vi bruger ikke tredjeparts-sporing eller annonce-netværk, der følger dig rundt på nettet. Det, du laver på Brugtgrej.dk, bliver på Brugtgrej.dk. Ovenstående finder du også på siden Om brugtgrej.dk
Teknikken bag siden
0
0
Tak for info. Det var meget spændende at høre om den måde det hele er skruet sammen på. Der er tænkt over de mange delelementer, som giver os brugere en intuitiv og overskuelig brugerflade. Da jeg læste til ingeniør, kaldte jeg alle ordene og begreberne for de "frække ord" fordi de er for indviede mange af dem. Vores tre drenge er IT nørder alle tre. Nu har jeg lidt skyts til vores næste familie komsammen 😂
0
0
Tak for en professionel og strukturel opgradering af hjemmesiden. Men hvad bruger du til at holde styr på alle de delelementer du nævner, er det en form for CMS (Content Management System)?
0
0
Sign in to reply