Den almindelige RJ45 "consumer electronics" connector dur ikke til mine 5 GHz paraboler, der er placeret ganske tæt på havet. Den fugtige og saltholdige luft trænger ind i connector-huset og korroderer kontaktfladerne. Hvilken bedre type RJ45 connector anbefales? Det skal være en type, der kan connecteres udendørs, og som ikke fysisk fylder mere end "consumer electronics" typen.
RJ45 Connectorer
Svar til #1: Brug: Kema SC-4 Silicone Grease www.kema.dk
Svar til #1: Hej. Prøv at se hos AV-conection. De har vandtætte rj45 til udendørsbrug. Venlig hilsen OZ1ATB John.
Svar til #2 og #3: Tak for input. Jeg kender godt kontaktmidlet fra Kema, men jeg har aldrig tænkt på at bruge det i denne sammenhæng. AV-Connection har netop det RJ45 netværksstik, som jeg har brug for. Det bliver nu bestilt. Vy 73 de OZ8ZY Jørgen
Svar til #1: Der findes masser af egnede RJ45 kontakter. Søg på Waterproof RJ45. Her er et eksempel: https://elektronik-lavpris.dk/p144698/w79566-outdoor-ip68-2x-shielded-rj45-modular-connector-cat-6-dustproof-and-waterproof-8p8c/ Mvh Hans-Jørgen
Svar til #1: Hej Jørn der er nok kun en løsning, pak det hele ind i selvvulkaniserende tape, husk at strække tapen når du trækker det rundt 0m emnerne. MVH. Kresten OZ1ALF