Hej. Skal have installeret en luft/luft varmepumpe. Det er af største vigtighed, at den er elektrisk stille, da jeg i forvejen er plaget af S7 støj. Nogen herinde med erfaringer ang. fabrikat osv.? Mvh
Varmepumper og støj
Vælg anerkendte mærker som Panasonic eller Mitsubishi, der investerer i bedre indbyggede støjdæmpningsfiltre på printene.
Min genbo havde en luft til vand varmepumpe af fransk fabrikat, dog husker jeg ikke mærket. Den støjede på samtlige HF bånd op til flere hundrede meter væk. Heldigvis er den brændt af og den nye støjer ikke, heller ikke det mærke kan jeg huske.
har haft Daikin, ingen problemer, og har efter jeg flyttede i lejlighed en masse støj, men ikke fra varmepumper...Den jeg har her er en Mitsu bishi ( kan man sige det uden at tænderne falder ud?) begge er luft-luft...
Jeg har en Panasonic L/V 7 kw J serie. Det er absolut behersket hvad den støjer.
Vi har en Panasonic luft/vand på 12 kW. Den støjer ikke så meget at den generer på HF båndene. Men meget af støjen bliver ofte udstrålet fra de kabler som er tilsluttet og er rigtigt gode antenner, så sørg for så god afstand som muligt.
Takker for input. Har bestilt montør.