Jeg har besluttet at sælge mit radiogrej.<br /> Jeg har købt nyt hus, hvor muligheden for at sætte antenne op er begrænset og jeg har købt sejlbåd, så amatørradioen bliver skiftet ud med en maritim VHF-radio.<br /> <br /> Jeg har dog brug for hjælp til at få en vurdering af mit udstyr.<br /> <br /> Jeg har en ældre Yaesu FT-857D som fungerer på 10-160 m / 6 m / 2 m / 70 cm. Effekten er 100W og den er åbnet til alle bånd.<br /> Jeg har brugt den sammen med PC-programmet Hamradio deluxe, hvor man på PC'en kan styre hvilke frekvenser eller bånd man vil brugt. Hvilken effekt man vælger og 100 andre ting. Det giver en fantastisk brugerflade til radioen. Interfacet til Hamradion deluxe medfølger.<br /> <br /> Med radioen følger en automatisk antennetuner YT-100 fra LDG.<br /> <br /> Fejl og mangler:<br /> Radioen har mistet en select-knap, radioens S-meter viser altid 0 og gummiet på radioens frekvensvælger er blevet kedeligt at se på. Alligevel er det en radio, der har givet mig mange fantastiske timer.<br /> <br /> Hvad tænker I sådan en radio er værd?<br /> <br /> Billede kan ses her:<br /> https://ibb.co/PFfPgfy