Hej med jer.<br /> <br /> Jeg lyttede bla. på Vejrhøj ASR repeateren her i weekenden. Her kunne jeg høre nogen fra Jylland stille og roligt hyggesludre på frekvensen. Så var der en uvedkommende person, der blandede sig i samtalen og sagde at han ikke gad høre på jysk snak på Sjælland. Meget ubehøvlet hvis i spørger mig. Det endte med at en af dem slukkede noget, så Vejrhøj blev koblet fra ASR nettet og jeg kunne ikke høre dem mere. Det var indledningen.<br /> <br /> Hvad er meningen med ASR? Skal / kan man selv tænde og slukke for netværket, så man ikke sender ud over x antal repeatere i det ganske land? Er det meningen at mange repeatere bliver tastet op og videretransmitterer samtaler rundt i landet eller kan man som bruger selv vælge at køre lokalt på en given repeater? På DMR styrer man det jo selv med talegrupper. I starten var der også en del irritation over at sjællændere ikke gad høre på jyderne på DMR fordi de alle sendte på 238 og alle repatere blev tastet op. Det er vist ikke et problem mere.