Hejsa<br /> <br /> Hvad kører godt og stabilt af Mail App. på Windows 11?<br /> Et Must er naturligvis at den gamle Mail skal kunne importeres (Outlook 2007 PST-fil).<br /> <br /> Min datter har bedt sin gl. far om hjælp til Email problemer på sin Windows PC.<br /> Jeg er selv glad Mac-bruger, der kun benytter simpel Webmail - og let får røde knopper af Windows.<br /> Så jeg håber på nogle inputs og ideer til en god, men enkel løsning.<br /> <br /> Hun har brug for et nyere Email program!<br /> Det er ikke nødvendigt med mange avancerede features, men det skal være stabilt og let at benytte.<br /> Hun bruger Email meget hver dag, og lige nu har hun godt 5 Gbyte data på drevet (hun kører POP3, da YouSee kun vil have 2 GB på serveren. Og hun lagrer ikke data i "skyen" og bruger ikke iCloud.)<br /> <br /> Jeg har snust lidt til hendes problemer og næsten fået eksem inde i hovedet.<br /> Hendes Lenovo PC virker fint, men ikke Outlook. Bla.a. forsvinder mails nogle gange for hende, og søgning virker slet ikke* i den gamle Outlook.<br /> (Det er ret surt at lede manuelt blandt ca. 20.000 mails fordelt over 25 mapper.)<br /> * En kendt fejl, som Google bekræfter samt melder at hendes gamle Outlook 2007 bestemt ikke er egnet til Windows 11 (PCen startede vist med Win 8, men er løbende opdateret).<br /> <br /> Da jeg for rigtig mange år siden også havde fingrene i lidt IT support, var Apple Mail og Thunderbird ret populære, og MS Office brugere benyttede ofte Outlook.<br /> Jeg ved at MS senere kom med en separat Windows Mail app., men den er vist skubbet til side af nye Outlook versioner.<br /> <br /> Når jeg nu Googler "Outlook til Win 11" står der at nyeste Outlook er gratis i Windows 11. (Er den god og stabil, og let at bruge?)<br /> - Men den er ikke på min datters PC. Og jeg aner ikke om det er et godt valg eller ej?<br /> (Jeg får nok hug hvis der skal ofres tid og spir på et program hun ikke kan blive dus med.)<br /> <br /> På forhånd tak!<br />