Kan du hjælpe os og andre med dine erfaringer, din viden og dine oplevelser? Vi stiller plads til rådighed for jeres egne historier her på brugtgrej.dk — enten som færdig artikel eller som udkast, som redaktionen gør færdig sammen med dig. Du bliver naturligvis krediteret som forfatter, og intet udgives uden din godkendelse. 300–500 ord og 3–5 billeder er nok. Vi retter gerne sproget, og har du kun stikord eller en forumtråd liggende, laver vi gerne et udkast, du kan redigere. Alt stof om radioamatør-hobbyen er interessant. Svar her i tråden — eller send os en besked. Her er lidt inspiration: Mit shack og mine projekter - "Mit shack" / min station — billeder, grej, antenneopsætning, og hvad du ville gøre anderledes - En antennebygning trin for trin — med fotos og mål - Restaurering af gammelt grej — rør- og vintageudstyr er det mest eftersøgte; fx en Drake, Collins eller Sailor, der er bragt til live Køb, salg og test af grej - Køberguide: brugt HF-transceiver for 2.000 / 5.000 / 10.000 kr. — hvad får man? - Sådan tester du en brugt radio, før du køber den — tjekliste - Strømforsyninger og PA-trin — hvad der er sikkert, og hvad der kræver viden - Rør vs. solid state — en hyldest og en realistisk sammenligning - SWR-målere og instrumenter — Bird-elementer, multimeter, antenneanalysator Teknik forklaret - SWR forklaret uden formler - Antennefødring: coax, balun, ladder line — hvad hvornår - Begynderguide: fra call til første forbindelse - DMR, D-STAR og Fusion for begyndere - Locator, afstande og propagation — gerne med skærmbilleder fra vores egne værktøjer Oplevelser og fællesskab - Små sejre: første DX, første kontest, sjældent DXCC, første EME-QSO - Fra en lokalafdelings aften — hvad foregår der hos EDR? - Rapport fra et event — møde, auktion, field day, DXpedition - Radiohistorie: da OZ skrev om… — fx "Læste man om SDR i OZ for 30 år siden?" Send gerne stof som ren tekst med billeder vedhæftet — eller skriv direkte her i tråden. På forhånd tak 🙏
Skriv til BG — din erfaring kan hjælpe andre
0
0
Det var da en super ide 👍 Det jeg nok vil skrive lidt om er WSPR. En måde at komme jorden rundt på med lav effekt. I mit tilfælde er jeg blevet hørt over hele verden, med bare 0,5 W og en indendørs dipol antenne. Det giver en god real time fornemmelse af udbredelsesforholdene og hvordan det har været inden for de sidste 24 timer. https://www.wsprnet.org/drupal/wsprnet/map
0
0
Det lyder som en super interessant idé 😊😊 Kun 0,5 Watt ???
0
0
Sign in to reply