Jeg er blevet anbefalet at bruge Simon Brauns SDR Console app til modtagning af downlink signalet fra QO-100 satellitten. Det ser alt sammen godt ud, men jeg mangler hjælp til indstilling af LBN-synkroniseringen med beaconen på 10.489,750 MHz, samt til indstilling af RX converteren, sådan at spectrum/waterfall viser den rigtige QO-100 frekvens. Hvor finder jeg indstillingerne i app'en? Vy 73 de OZ8ZY Jørgen
SDR Console support
Svar til #1: Hej Jørgen. Den sikre QO-100 download - på nettet " QO-100 WebSDR" - helt uden problemer. Vy 73 // OZ6AI Asbjørn
Svar til #2: Hej Asbjørn Tak for input - den kører jeg allerede, men der er en opgave i at få sit eget downlink set up til at køre. Og den opgave vil jeg gerne løse. Vy 73 de OZ8ZY Jørgen
Svar til #1: Hej Jørgen. Du må meget gerne ringe til mig - så skal jeg nok hjælpe dig med programmet :-) Hilsen OZ7LM Leif
Svar til #4: Tusind tak, Leif. DC3ZB Per forsøgte at få adgang til min pc her i aften, via Teamviewer, men han kunne ikke få programmet til at virke. Jeg kontakter dig måske allerede fredag, ellers i næste uge. Vy 73 de OZ8ZY Jørgen.
Svar til #5: Hej Jørgen Jeg tænker at Leif taler dig igennem opsætningen af SDR Console, så jeg vil bare spørge, hvad det er for en radiuo du bruger. Vy 73 Jørgen
Svar til #6: Hej Jørgen Radioen er en RSPduo fra SDR play. Den kørte ok, da jeg boede på Sydlangeland, nu vil jeg gerne bruge de seneste faciliteter i SDR Console, bl.a. at låse frekvensen fast til QO-100's beacon på 10.489,750. Låsningen lykkedes ikke i aftes. Så en opgave for OZ7LM Leif. Vy 73 de OZ8ZY Jørgen