Vi har haft emnet oppe at vende før, men nu er det en helt helt anden virkelighed og tid. I dag kommer der en krisevejledning ud til alle danskere pga. verden er 100% forandret ift. hvad vi kender fra tidligere. <br /> https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-06-15-alle-danskere-skal-kunne-klare-sig-i-tre-doegn-siger-forsvarsministeren<br /> <br /> Bemærk at det er forsvarsministeren, der kommer med udmeldingen. SÅ alvorligt er det.<br /> Mon ikke vi nu kommer til at se en total ændring af radioamatørers opgave i samfundet. RABOS som er vores nødberedskab må da i den grad komme ud af fjererne nu og vi andre, der ikke er medlemmer kan hjælpe i krisen med vores viden og uafhængighed af infrastrukturen. Jeg er sikker på at vi bliver en del af nødberedskabet nu på en eller anden måde. Jeg er spændt på om de snart melder noget ud til os allesammen. Det bedste er, at så er antenneopsætning sat fri og der er ingen regler for os udover sikkerhed for at de ikke falder ned. <br /> Jeg er meget spændt på udviklingen nu. Synd at der skal krig og ufred til for at vi bliver hørt.<br /> Det er både en stor og en ulykkelig dag.