overvejer at prøve at starte på satellit og hertil har jeg nogle spørgsmål som jeg ikke syntes at blive helt klog på i googleland ..<br /> <br /> 1. er det stadig mulig at bruge en analog FM/ssb radio<br /> 2. hvad er bedst efter cirkulær ant. vandret ell. lodret<br /> 3. nogen erfaring med sende effekt. <br /> <br /> pt har adgang til yeasu 5500 rotor, 1 stk. 7ell 5hf 2m, 1 stk 11 ell 70cm,<br /> 1 stk 7 ell kryds 2m l/h og icom 271e all mode, kenwood 70cm FM ++ lidt andet forskelligt (måske skrammel) <br /> <br /> søger lidt sparing til alle de spørgsmål der absolut kommer da jeg har bevæget mig i en retning som er total ukendt ... eller er det bare omsonst at bruge det forhåndsværende ... ny radio kan man altid ønske sig men en klog sagde engang i 1800 og grønhvidkål at man kunne køb nok så fin og flot en radio men hvis antennen var noget lo... kom man ikke langt ud i den store verden .. så grin eller lad være men jeg er modtagelig for noget konstruktivt.<br /> <br /> og ja har også set der er en masse software til styring af antenner og og div modtageprogrammer ... så langt er jeg ikke kommet..<br /> <br /> jens ole