12 OKT kl ca. 1000Z har I efterårets mulighed for at måle jeres QO-100 antenners G/T. Det eksakte tidspunkt afhænger af den nøjagtige position, så gå ind på www.suncalc.org og find tidspunktet. Det kan være den 11 OKT er bedre, hvis man bor i det nordlige Jylland. <br /> <br /> Skal vi se, hvor mange der vil være med denne gang og dele deres resultater?<br /> <br /> Selv vil jeg måle G/T med to systemer: Pluto + SDR Angel hhv. Libre SDR + hjemmelavet GNU Radio script. Mange andre systemer kan også bruges: Det vigtigste er at systemet er lineært og at man logger sammenhørende værdier af tidspunkt og støjeffekt far ca. et kvarter før maximum til ca. et kvarter efter maximum.<br /> <br /> Siden forårets måling, som jeg syn’s var lidt skuffende, har jeg printet en ny linse til LNB’en, og da den har givet omkring en 1 dB bedre MER på WB beaconen, skulle jeg gerne kunne se det på G/T.<br /> <br /> I kan læse om forårets målinger her:<br /> https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=101225<br /> <br /> vy 73<br /> <br /> Jørgen