Jeg fatter ikke at når man har sat en annonce ind med en pris at der så kommer bud på lavere pris. Betyder det at når man fastsætter prisen at man skal sætte sin pris så der er plads til at sælge til væsentlig lavere pris. Jeg gider ikke radioamatører der skal krejle om alt. Betal dog det sælger ønsker eller lad være med at byde ind. Hvis prisen er til forhandling så skriv det i annoncen.
Krejleri
Hej Per Det nemmest er vel bare at skrive nej tak til de evt bud der kommer, og eller i sin annonce skrive noget ala , Prisen er 100% fast og ikke til forhandling. Så burde det nok gå Mvh Hans
Du har ret Hans. Ku bare ikke dy mig.🤣
hehe det ved jeg ;)
For længe siden, da jeg ikke var så hjemmevant på BG, satte jeg en radio til salg. Havde med vilje sat den lidt lavt med den tanke, at en nystartede radioamatør, måske på SU, kunne komme i gang. Radioen blev solgt med et lille nedslag i prisen, blot for at man et par uger senere kunne se den i en annonce her på BG til næsten den dobbelte pris. Medamatøren var på det tidspunkt ukendt for mig, det er vedkommende ikke mere. Indrømmet, min egen fejl. Men den skal ikke gentage sig.😀
På næsten alle handels platforme forekommer der krejleri. Selv om man skriver fast pris og bud ikke modtages. DBA er slem. Ignorer blot disse personer. Som sælger bestemmer man heldigvis hvem man vil sælge til.
Der er mange der skriver alligevel bla div opkøbere (ingen navne nævne ingen glemt) :-)
Krejleri vil altid findes.. jeg har aldrig prøvet og presse en pris jeg synes var fair.. jeg må dog med skam meddele at jeg har indledt handler og bagefter droppet dem, og ladet sælger hænge, det fortryder jeg.. Min sidste dialog på dba, det drejede sig om halvledere.. Køber... Mange tak for den hurtige respons. Hvad er din smertegrænse pris for disse 2 poser ? Mig...Jeg foreslår du handler her. (Link indsat).. jeg har talt med 20 folk.. alle ville give en brøkdel af det jeg forlangte... Mine er originale og matchning er foretaget ekstremt grundigt.. . Så nej jeg har faktisk ikke lyst til og tale smerte grænse.. de ligger fint her.. Går den så går den..
Via DBA får jeg tit forespørgsel på: Hvad er din sidste pris ? Sådanne forespørgsler fører ikke til handel hos mig
Der findes jo også mange stakler, som ikke har ambitioner om at handle, men blot søger nogle at skrive frem og tilbage med.
Haha 73 Per
Hvad gør man så hvis en sælger har en ting du grene vil købe, men prisen er helt i skoven.? Jeg kunne nævne en masse, ikke kun her i forummet.
springer over !
Værdien ligger i køberens øjne – ikke i sælgerens drømme
Spot on.
Er prisen for høj hos sælger så springes annoncen over. Og dem er der mange af. Men kun min vurdering som fattigrøv 😉
Man kunne jo også finde et middel der kan opløse den lim man har i sin portemonnæ 😀
Hvad er det i ikke forstår, en Handel er noget der laves mellem 2 mennesker og en handel er den pris man bliver enige om når handlen afsluttes, og hvis man ikke har sat et per hundrede mere på prisen som man vil Handle om , så KAN man jo ikke handle, ha en super fantastisk dejlig dag ,
Præcis.
Vi er alle forskellige Når jeg sælger noget prissætter jeg det rimeligt efter min mening. Vil køber ikke give det kikkes der på forkert annonce Men enig i en andel består af tilfreds køber og sælger Kan sagtes selv byde på en vare alt efter omstændigheder
Jeg tror bare at man skal slappe lidt af. Det er jo ikke verdens undergang, hvis der kommer bud som er lavere end det man har sat varen til. Det samme sker jo ved hushandler. Det er så helt op til sælger, at vurdere om det kan betale sig at handle her og nu eller vente i årevis på den rigtige køber. Det er altid køberne eller køberen der bestemmer hvad markedsprisen er. De gange jeg selv har haft noget til salg er betingelserne, afprøvning og afhentning på adressen og kontant betaling. Det begrænser nok en del krejlere :-)
"De gange jeg selv har haft noget til salg er betingelserne, afprøvning og afhentning på adressen og kontant betaling. Det begrænser nok en del krejlere :-)" Det kan du nok have ret i, men den er noget vanskelig at benytte, når man bor på et ø ca. 150 km fra det øvrige land. Antallet af købere er jo noget begrænset her og købere "ovre fra" vil nok betakke sig for udgifterne til en betalings-bro og en færge (den hurtige vej) eller en lang sejltur (den langsomme vej), samt en evt. overnatning udover salgsprisen.
Jeg har handlet på den måde på tværs af Danmark flere gange. Hvis varen og prisen er rigtig, finder køber ofte hurtigt en, der skal den samme vej.
Kan du huske Erik Hansen. Han gav ALDRIG den annoncerede pris og han fik som regel varern alligevel. Det kaldes handel.
Ja det er mange år siden med Erik Hansen Alt køb og salg er handel. Sjov tråd.
Kære alle. Man kan jo mene hvad man vil, men det er jo ikke forbudt. Hvis man køber en bil til 50.000 kr og få dage efter nemt sælger den for 70.000 kr, så er den jo god nok. Så er der jo en skattemæssig ting i det, men det må vedkomne jo selv stå på mål for. Forleden solgte jeg en fin radio. få dage efter var den til salg for 700 kr mere end hvad jeg solgte den for. Jeg ville ikke selv gøre det, da vi er en forholdsvis lille flok i vores hobby, men jeg smilede jo bare af det, for jeg havde jo fået den pris jeg ville have. Mvh Mikkel
Sakset fra Skat. "Du skal betale skat af dine indtægter, når du sælger, bytter eller udlejer private ejendele, der er købt med henblik på videresalg eller udlejning. Dette gælder, uanset hvordan salget eller udlejningen er formidlet. Det har ingen betydning, om de solgte ting er nye eller brugte, hvor de er købt, eller hvor længe du har haft dem. Det afgørende er, om tingene er købt med henblik på videresalg." Der er ikke noget galt i at tjene på noget der er købt billigt. I "Antik krejlerne" har der engang været en vase købt til 50,- som gik for flere tusind kroner på auktion. Det er altid køberen som sætter prisen og sælger som afgør om der skal handles...
Du må sælge for 50.000 Kr. over 12 måneder uden cvr og skat.
Fra ChatGPT. "Det afhænger meget af, hvad du sælger, og om det er dine egne brugte ting eller noget, du køber med henblik på videresalg. Hvis du mener at sælge varer som privatperson i Danmark, er hovedreglen: Der findes ikke en generel skattefri grænse på fx 50.000 kr. Sælger du dine egne brugte ting – fx møbler, værktøj, elektronik osv. – er et almindeligt privatsalg normalt ikke skattepligtigt, fordi du ikke har købt tingene med henblik på at tjene penge. Hvis du køber ting for at sælge dem videre med fortjeneste, kan fortjenesten være skattepligtig, også selv om du sælger for under 50.000 kr. 50.000 kr. er primært en momsgrænse, ikke en skattefri indtægtsgrænse. Ved momspligtigt salg skal du momsregistreres, når omsætningen overstiger 50.000 kr. i et kalenderår. Selv en virksomhed/hobbyvirksomhed under momsgrænsen kan altså stadig skulle betale skat af overskuddet."
Jeg synes det er en uskik, at vi skal tjene store summer på hinanden i denne lille niche hobby, hvor alle stort set "kender hinanden". At købe med henblik på at sælge videre med fortjeneste umiddelbart efter er usmageligt og grådigt efter min mening. Da jeg startede gav vi hinanden ting og sager og jeg gør det stadigvæk. Jeg siger ikke, at man skal give dyre ting væk og at man ikke må sælge noget, jeg synes bare vi skal hjælpe hinanden. Jeg har også selv solgt radioer mv. her på bg til fornuftig pris, blot for at se genstanden sat til salg et par dage efter til 25% højere pris. Det bryder jeg mig ikke om.
.
Jeg er meget enig og er selv blevet hjulpet ved at få tingene meget billigt eller gratis. I 1972 købte jeg en gammel Storno rørstation, hvor PA rørene var helt brugte. En anden radioamatør forærede mig derfor to nye rør og jeg var kørende igen.
Som jeg fornemmer det, så hjælper vi hinanden. det er vi gode til, og måske skal vi blive bedre. At man køber og sælger med fortjeneste for øje, kan man jo have en mening om. Men det er tydligt hvem der lukrerer på andre herinde. Personligt ville jeg ikke købe en radio på et loppemarked for 500 kr, og så dagen efter sælge den her for 1000 kr. Det ligger ikke til mig. Det er op til folks samvittighed, og for nogle mangler den synes jeg. bare min mening. vh John
Ja, det er desværre det man kan se. Og priserne på brugt udstyr svinger meget. Jeg har set en "dims" til 50 kr. i god stand og samme type "dims" i slidt stand, tre måneder senere til 250 kr.
Hej Anders Prissætning af brugt udstyr kan være noget besværligt. Visse ting kan holde værdien, mens andre ting meget hurtig taber værdi. Måske noget med kvalitet at gøre.
Priserne er vel afhængige af udbud og efterspørgsel. Hvis der er 25 Icom id5100 til salg, så afgøres prisen af køber. Er det omvendt så afgøres prisen af sælger. Men at sælge en radio til en som absolut vil have en lav pris, for derefter se det til salg dagen efter til en højere pris. Tja jeg finder mig ikke i det.
Du bestemmer vel selv hvad pris du vil sælge til. Hvis du er tilfreds med prisen, så er det vel lige meget om køber sælger den igen... Man kunne også skrive fast pris i annoncen, hvis man ikke ønsker bud. Jeg har aldrig købt eller solgt til fuld pris her i gruppen, men hvis sælger og køber er tilfreds, så er det en god handel.
er denne her side ikke først og fremmest beregnet til handel ? jo lavere en pris man sælger noget til, jo hurtige vil man finde mulig køber, alt for mange er tydeligt vis slet ikke ude på at få deres sager solgt, i hvert fald er sagerne listet til helt urealistiske høje priser, man kan også se at det ikke kun er min vurdering som fattig, men mange andre må have samme opfattelse da sagerne bliver ved med at være til salg. Er der noget at blive sur eller fornærmet over ? nej slet ikke, det er da bare at trykke vider og være ligeglad. For at svare mere direkte på Krejleri : Krejleri betyder snedig handel, prutten om prisen eller lyssky og smålig spekulation. Ifølge Den Danske Ordbog dækker ordet over køb og salg, hvor man forsøger at tilordne sig fordele på en snu eller fedtet måde. MEN at skrive til en sælger og komme med et tilbud eller forespørgsel, er vel ok ? det er da bedre end slet ingen skriver noget som helst, det kan være svært at prissætte ting, måske kan man huske at noget kostede vildt mange penge for 40 år siden, selv om udstyret har stået de sidste 20 år i en fugtig kælder og er helt rustet, syntes man stadig at sagerne er en masse penge værd, men i virkeligheden er det kun sin vægt værd på skrotten. så vær glad nogen skriver, svar pænt og høfligt, et nej tak, ja tak, eller lidt for lavt, eller så venter jeg gerne 5 år mere, er bare helt fint for alle parter.. god weekend og smil til verden og folk, så er det lettere at få venner.
100% enig Thomas. Der har været ting til salg i flere år uden de er blevet solgt - hvorfor mon.
vi bør starte med at være helt lige så lykkelige om sagerne sælger eller ej, vi kan prøve på venlig måde at skrive og komme med tilbud, hvis vi drømmer om varen, det er mine råd :-) PS: i andre systemer køre man med udløbs tid, og genindryk regler og forbud man kunne nok rense lidt op i alt for gamle sager der aldrig sælges ved at lave lidt software løsning på det, man kunne også lave en general sælger into noget med : hvis dine sager ikke sælger, så prøv at sætte prisen ned, en helt 4. ide, kunne være et automatisk pris reduktions system, som man sætter op når en vare kommer på, start pris, og minus så meget pr uge.. det ville være en simpel teknisk metode til automatisk at hjælpe os alle. Jeg ville da helt klart prøve det, hvis der var sådan en funktion.
Der vil altid være opkøbere af udstyr, men de er nemme at gemenskue, så det er bare at finde en anden køber så !
Automatisk prisreduktion er jeg ikke tilhænger af, ellers enig.
Tråden startede med en frustration over at køberne ofte prøver at byde på varen og ikke vil betale den pris som sælger har sat. Det er ikke krejleri forstået som snyd eller bedrageri, men bare en måde at forhandle sig frem til en pris. Eller den måde man bare handler på mellem private. På et loppemarked lejer man en stand og sætter sin vare frem. Nogen gange er der priser på varen andre gange skal man lige have fat i sælger og begynde en forhandling. Det er sådan man gør og må forvente, hvis man sætter en vare til salg. Man må også forvente at den pris man selv synes er rimelig for det gamle guld, ofte ikke er det køberne vil betale. Navnet loppemarked kommer af, at der ofte var lopper i det gamle tøj eller i møblerne.
Det er vel også tilgangen til handlen, nogle skriver ganske korte hvad er din mp. At strække sig til lidt høflighed og skrive i fulde sætninger istedetfor mp (mindstepris) , jeg er kun 50 år men den slags irriterer mig straks.
Jeg plejer at spørge hvad han / hun kan sælge den for, hvis jeg syntes prisen er for høj.
Det lyder også bedre, det er en dialog, det andet er så upersonligt.