Min far og ivrig radioamatør Preben (Ben) Jakobsen er her ikke længere. <br /> <br /> Min far var afsted på 11 DX-speditioner, som han oftest skrev artikler om i OZ. Han var blandt andet afsted på Ålands-øerne og i Kaliningrad, Grønland og Thailand.<br /> <br /> Han var desuden formand for den danske afdeling af politiets klub for radioamatører (International Police Association Radioamateyr Club, IPARC - dk), hvor han bestyrede kaldet OZ5IPA.<br /> <br /> Hans radioshack var beklædt med diplomer fra DX events og fyldt med kasser med QSL-kort. Det fremmeste i samlingen var fra en kontakt med JY1 - kong Hussein af Jordan - fanget på en dipol fra sommerhuset i Hirtshals.<br /> <br /> Min far sov stille ind torsdag den 23. marts 2023 efter knap 7 år på plejehjemmet Humlehaven i Ølsted v. Frederiksværk, hvor han desværre ikke var i stand til at betjene en radio pga. en blodprop i hjernen. Men hans personlighed var intakt næsten til det sidste :-)<br /> <br /> Preben blev 86 år gammel og bisættes fra Kregme Kirke, lørdag den 1. april 2023, kl. 11:00.<br /> <br /> Æret være hans minde.<br /> <br /> Peter Jakobsen, OZ4ACA