Kære Alle<br /> <br /> Jeg skriver dette for at fortælle jer lidt om hvad der sker og hvad<br /> der kommer til at ske i vores lille interesse gruppe.<br /> <br /> Først og fremmest har vi besluttet, at vores hjemmeside er åben for alle<br /> at læse på.<br /> Det betyder, at man ikke behøver at oprette sig som bruger for at træne<br /> CW eller for at kigge på noget af alt det interessante materiale som I<br /> alle bidrager med.<br /> Jeg håber MEGET, at I alle vil bidrage med gode indlæg på<br /> cwmedgnister.dk; det skal være med til at holde siden interessant og<br /> nærværende.<br /> Hvis du vil være med til, at øge trafikken på vores site, så kan du jo<br /> henvise til artikler eller andet når du kommunikerer med nogle som<br /> interesserer sig for CW.<br /> <br /> Den HELT store nyhed på cwmedgnister.dk er at OZ8SW Steen Wichmand har<br /> overdraget os alt det materiale som Steen har brugt til at skrive<br /> CWHjørnet i OZ i de sidste mange år.<br /> Steen's viden om CW er enorm og det betyder at det er en hel guldgrube<br /> af viden som nu er tilgængelig på cwmedgnister.dk<br /> Du kan finde selve artiklen fra OZ , men du kan også finde det<br /> baggrundsmateriale som Steen har brugt.<br /> Og det betyder, at du virkelig kan få en dyb viden om CW - både<br /> historisk men også teknisk etc.<br /> Jeg er i fuld sving med upload af materialet - De første 100 er lavet og<br /> de resterende 50 vil komme inden for 1-2 uger.<br /> Det er virkeligt dejligt, at Steen har betroet os det materiale - husk at<br /> sende ham en anerkendende hilsen, når I har QSO med ham, eller på anden<br /> måde møder ham.<br /> <br /> Så er det også ved at være den tid på året, hvor vi alle rykker ind i<br /> shacket om aftenen og det betyder, at vi igen skal til at mødes på Jitsi<br /> om onsdagen.<br /> Vi starter op onsdag d 6. september kl 20:00 - 22:00.<br /> Hvis du vil være med skal du oprette dig som bruger på cwmedgnister.dk<br /> Denne aften vil vi finde ud af, hvordan vores setup i år skal være vedr<br /> et CW træningshold.<br /> Altså hvornår og hvor meget og hvem der vil være med.<br /> Nye interesserede skal oprette sig<br /> som bruger, så de kan deltage i vores Jitsi sessioner og på Slack.<br /> Ligeledes skal vi have fundet nogle emner, som skal være temaer for nogle<br /> af vores aftener.<br /> Dette for, at vi ikke bare ender som en "kaffe snakke klub" hver<br /> eneste onsdag - Det skal vi også være - men at vi tager nogle temaer op som vi<br /> kan snakke om og dyrke lidt både før og efter.<br /> <br /> Og så det vigtigste ;o)<br /> Husk at vi er til for at fremme CW - Det betyder, at vores succes måles<br /> på hvor stor CW aktivitet der er fra OZ på båndene.<br /> Du kan checke https://cwmedgnister.dk/node/354 hvor du kan se vores spot<br /> på RBN<br /> Og jeg vil opfordre alle til, at kalde CQ på 3547 kHz<br /> Det er i min optik vigtigt, at vi får en masse OZ trafik så alle, uanset<br /> niveau, får brugt CW.<br /> Husk, at hvis alle lytter, så er der til sidst intet at lytte på.<br /> Jeg vil opfordre til, at kigge forbi 3547 kHz kl 19:00, 20:00 og 21:00 -<br /> altså hvert hele klokkeslet.<br /> Hvis vi alle gør det, er der meget større chance for, at vi møder<br /> hinanden.<br /> og kald nu bare op med den speed som du er fortrolig med. INTET er for<br /> langsomt eller for hurtigt.<br /> Men vi respekterer den laveste speed og det betyder, at kommer der et kald<br /> fra en der kører langsommere end den trafik der er, så skruer alle ned<br /> til laveste speed.<br /> Det er godt CW kammeratskab ;o)<br /> <br /> Sidst men ikke mindst.<br /> Skriv på cwmedgnister.dk hvis du har noget på hjertet.<br /> Det kan være et forum indlæg vedrørende at finde en CW træne ven, eller<br /> et godt indlæg om det du lige nu syntes er fedt ved CW ;o)<br /> <br /> Jeg glæder mig til at høre og se jer alle.<br /> <br /> vy 73 es cu on cw - CW4EVER <br /> <br /> OZ8CW